مسافرت تور کیش از تهران و تور مشهد هوایی انتخاب همه مسافرین داخلی

ارسال شده توسط رسول گ.م | در چهارشنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ( )
از موارد لازم برای زندگی هر فرد در طول سالهای مختلف، مسافرت است. مسافرت های داخلی میتواند از جاهای توریستی معروفی باشد. جستجوها در اینترنت ما را با سایت جام جم آنلاین آشنا کرده که درباره مسافرت به دو شهر معروف ایران مقاله نوشته با متن  تور کیش از تهران و تور مشهد هوایی انتخاب مسافرین است؛ بریم ببینیم چی نوشته.

امروزه بسیاری از افراد ترجیح میدهند برای مسافرت به شهر های مختلف کیش از تهران و تور مشهد هوایی را انتخاب کنند تا بتوانند از سفر خود نهایت استفاده را کنند و همه چیز به بهترین شکل ممکن انجام شود. خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از شرکت های مسافرتی به برگزاری تور های مختلف مانند کیش و مشهد میپردازند که همین باعث میشود بتوان به راحتی تور های مناسب را انتخاب نمود. دو تا از توریستی ترین شهرهای مسافرتی داخل کشور.

انتخاب تور های مسافرتی همیشه کار ساده ای نخواهد بود برای همین دلیل این مطلب قرار است تا شما را با تور مشهد هوایی و تور کیش از تهران  و خصوصیات و خوبیهای آنها آشنا کنیم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

mashhad havaee.jpg

تور مشهد هوایی

در صورتی که قصد سفری کوتاه مدت و در عین حال دل انگیز را داشته باشید؛ بهتر است بدانید تور مشهد هوایی یکی از رایج ترین تور هایی است که بسیاری از مردم انتخاب میکنند و این یکی از بهترین راههای ممکن این است که شهر مشهد را انتخاب کنید. در ضمن پیشنهاد میکنیم برای سفر به شهر مشهد به انتخاب تور های مسافرتی بپردازید تا از خدمات مختلفی که ارائه میدهند بهره مند شوید.

فاصله ی نسبتا زیاد مشهد از شهرهای پرجمعیت ایران باعث شده است تا بسیاری از شرکت های مسافربری سفر هوایی را برای پکیج تور های مشهد انتخاب کنند. در صورتی که قصد سفر هوایی به مشهد را دارید بهتر است حتما از خدمات شرکت های مسافرتی همچون فارا گشت استفاده نمایید چون در این صورت هزینه ی پرواز تا حد زیادی کاهش پیدا میکند و از تخفیف های ویژه برخوردار خواهید شد.

برای اقامت در مشهد مقدس هتل های زیادی وجود دارند که برای انتخاب تور ها باید آن ها را از قبل مشخص کنید. هتل های درویشی، هما، قصر طلایی و پردیسان جزء بهترین هتل های مشهد میباشند که خدمات فوق العاده ای را به مسافران ارائه میدهند که یکی از آنها ترانسفر فرودگاهی میباشد تا سفر با هواپیمای مشهد کاملتر شود. البته به این نکته هم باید اشاره کنیم که برای اقامت در آن ها باید کمی هزینه ی بیشتری را پرداخت کنید.

برای سفر با تور مشهد با هواپیما میتوانید هتل های ارزان قیمت را هم انتخاب کنید تا هزینه ای که برای سفر  پرداخت خواهید کرد کاهش پیدا کند. خوشبختانه هتل آپارتمان و هتل های ۳ ستاره ی زیادی در مشهد وجود دارند که در ازای پرداخت هزینه ای کمتر میتوانید به اقامت در آن ها بپردازید و از خدماتی که ارائه میدهند استفاده نمایید.

بهتر است بدانید سفر با تور هوایی مشهد بسیاری از شرکت های مسافربری باعث میشود تا از گشت درون شهری نیز برخوردار شوید و این نکته مهمی برای گردش و تفریح بیشتر و ارزانتر در مسافرت است. بدین طریق میتوانید علاوه بر زیارت از حرم امام رضا از آرامگاه فردوسی، آرامگاه نادرشاه، خواجه اباصلت و دیگر نقاط گردشگری مشهد به راحتی بازدید نمایید و لحظات خوشی را تجربه کنید.

معمولا در تورهای مشهد بجز هتل های 5 ستاره میشود در سایر هتلها نیز درخواست ترانسفر فرودگاهی داشته باشید پس برای اطمینان از آن بهتر است در هنگام انتخاب تور در مورد آن سوال فرمایید.

kish-tour-from-theran.jpg

تور کیش از تهران

برای سفر به کیش گزینه های زیادی وجود دارد که یکی از بهترین آن ها تور کیش از تهران است. انتخاب تور های مسافرتی همچون، تورهای کیش از شهر تهران که پایتخت کشور است و پر از تلاشهای روزانه برای کار و روزمرگیهای مختلف یکی از محبوب ترین پکیج هایی است که توسط شرکت های گردشگری مختلف ارائه میشود. تهران همیشه شلوغ است و همه افراد دائما در حال کار کردن و بدو بدو برای همین نیاز هست که تهرانیها هم برای خودشون وقت استراحت و تفریح و یک مسافرت هیجان انگیز بگذارند؛ و چون بسیاری از افراد ترجیح میدهند تعطیلات خود را در جزیره ای زیبا و خوش آب و هوا مانند کیش سپری کنند پس میتواند یکی از بهترین انتخابها باشد.

 

برای رزرو تور کیش از تهران بهتر است به انتخاب سفر های هوایی بپردازید چون سفر با هواپیما بهترین گزینه برای سفر به جزیره ی زیبای کیش خواهد بود. هزینه ی سفر هوایی در تور های کیش بسیار ارزان تر از حالتی خواهد بود که فرد به صورت شخصی به تهیه ی بلیط هواپیما بپردازد.

کیش از جاذبه های گردشگری فوق العاده ای برخوردار است که میتوان حتی با سفری کوتاه مدت از آن ها بازدید نمود. سواحل مرجانی یکی از بهترین جاذبه های طبیعی جزیره ی کیش میباشد؛ در صورتی که به رزرو این تور پرداخته اید پیشنهاد میکنیم حتما از آنها بازدید نمایید.

برای اقامت در جزیره ی کیش گزینه های زیادی برای تهرانیها و حتی ساکنان شهرهای دیگر وجود دارد که میتوانید در تور کیش فارا گشت به راحتی به انتخاب آن ها بپردازید. تمامی شرکت های مسافربری این امکان را برای مسافران خود از شهر بزرگ تهران فراهم کرده اند تا افراد بتوانند به راحتی به انتخاب اقامت گاه های مورد نظر خود بپردازند.

از میان بهترین اقامتگاه ها و هتل های کیش میتوان به هتل داریوش، کوروش، مارینا پارک، صدف، هلیا و پانیذ اشاره نمود. این هتل ها نه تنها جزء‌ بهترین هتل های کیش میباشند بلکه در ایران نیز جزء‌ بهترین ها هستند برای همین جزء‌ پیشنهاد های اکثر شرکت های گردشگری برای سفر کیش از تهران و یا حتی سایر شهر ها میباشند.

حال وقت انتخاب شما برای سفر است

برای سفر به شهر های مختلف ایران و رزرو تورهای مسافرتی میتوانید از خدمات آژانس مسافرتی فاراگشت استفاده کنید. کارشناسان تورهای مشهد و تورهای کیش فارا گشت (faragasht.com) تمام تلاش خود را به کار میگیرند تا تور از تهران و بصورت هوایی ها در کمترین زمان ممکن به ارائه ی پیکج های مختلف مسافرتی بپردازند. تمام تور هایی که در این آژانس برگزار میشود از بهترین هزینه ی ممکن برخودار میباشند که با رضایت کامل مسافرین تا بحال از تهران و سایر شهر بصورت هوایی برای همه اجرا شده است.

منابع:

http://jamejamonline.ir

https://faragasht.com




ارسال شده در: رپورتاژ ،

فتنه خوارج و تدبیر حضرت علی (ع)

ارسال شده توسط رسول گ.م | در یکشنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ( )

حكمیت بود، تا مجددا به جنگ با معاویه اقدام كند؛ طایفه اى عباد و نساك از خواص اصحاب امیرالمؤ منین على علیه السلام به تعداد چهار هزار نفر با هم متفق و متحد شده از كوفه بیرون رفتند و حزب تشكیل دادند.
آنان با شعار لا حكم الا لله و لا طاعة لمن عصى به مخالفت با امیرالمومنین على علیه السلام برخاستند.
اى طایفه با تبلیغات فراوان توانستند كه هشت هزار نفر دیگر را همفكر خود كنند و لشكر دوازده هزار نفرى فراهم آورند، در موضع حروراء (1) اردو زدند و فردى به نام عبدالله بن كواء را امیر خود قرار ساختند.
امیرالمؤ منین على علیه السلام عبدالله بن عباس را به سوى آنان فرستاد تا بپرسد چه مى گویند و چه مى خواهند! براى كدام مقصود اجتماع كردند!
عبدالله بن عباس نزد آنان رفت ، چون او را دیدند با آواز بلند گفتند: واى بر تو اى ابن عباس ! آیا تو هم مثل امیرت على بن ابى طالب علیه السلام كافر شدى ؟
عبدالله گفت : یكى از شما كه عالم تر است نزد من آید تا با هم سخن بگوییم . عتاب بن اعور ثعلمى به سوى عبدالله آمد و دو مقابلش ایستاد، و هر چه مى گفت از قرآن مى گفت و گویا همه قرآن را حفظ كرده ، و بر معانى آن واقف بود، سخنهاى بسیارى گفت بن عباس همچنان ساكت و خاموش ‍ ماند.
عبدالله بن عباس سر برداشت و گفت :
آنچه خواستى گفتى ، اگر چه بر معانى قرآن واقفى ! ولى به اشتباه افتادى و از راه راست منحرف شدى ، حال گوش كن تا ضرب المثلى بزنم . اى عتاب ! بگو بدانم سراى اسلام از آن كیست و هر چه كسى آن را بنا كرده است .
عتاب گفت : دار اسلام از آن خداست كه به دست انبیا و پیروان انبیا بنا شده است ، جماعتى به انبیا مؤ من و طایفه اى كافر شدند تا خداى بزرگ ، خاتم الانبیاء محمد مصطفى صلى الله علیه و آله را براى آبادى آن سرا فرستاد.
عبدالله گفت : آیا محمد مصطفى صلى الله علیه و آله پایه هاى این امارت را محكم كرد و حدود آن را معین فرمود یا خیر؟
عتاب : بلى حدود آن را معین و عمارت آن را محكم كرد، به طورى كه تا قیامت بر جاى بماند.
عبدالله آیا رسول خدا صلى الله علیه و آله رحلت كرد یا در میان ماست .؟
عتاب رحلت كرد.
عبدالله : راست گفتى ، بدان كه محمد مصطفى صلى الله علیه و آله سراى اسلام را محكم كرده ، و امیرالمؤ منین على علیه السلام را وصى خویش قرار داده تا این سراى آباد، خراب و ویران نشود.
شما از حق بر نگردید و با او مخالفت نكنید و خود را به هلاكت نیندازید.

وبلاگ امیرالمومنین - Www.AliMola.MihanBlog.Com


عبدالله بن عباس نصیحت هاى بسیارى كرد و پندهاى فراوان گفت ، اما او قانع نشد و گفت شما چرا حكمیت عمروعاص را پذیرفتید و چرا اكنون به جنگ بر نمى خیزید؟
عبدالله گفت : ما پیمان بستیم تا یك سال با هم جنگ نكنیم و اینك منتظریم تا مدت پیمان منقضى شود و على بن ابى طالب علیه السلام كسى نیست كه از حقى كه خداوند برایش قرار داده است ، عقب نشیند.
خوارج فریاد برآوردند و گفتند: هیهات اى ابن عباس ! ما امروز ولایت و بیعت على بن ابى طالب علیه السلام را نمى پذیریم ، برو و به على بن ابى طالب علیه السلام بگو تا نزد ما آید، احتجاج كنیم و كلام او را بشنویم تا چند مى گوید، شاید از جنگ منصرف شویم .
عبدالله بن عباس به خدمت امیرالمؤ منین على علیه السلام آمد و آنچه واقع شد به عرض رسانید.
امیرالمؤ منین على علیه السلام به همراهى یكصد نفر از نخبگان خویش به حروراء به دیدار آنان رفت از آن طرف عبدالله بن كواء با یكصد نفر از خواص در برابر آن حضرت آمد.
على علیه السلام فرمود: اى ابن كواء سخن بسیار است ، اما بگو تا بدانم یارانت چه مى گویند و از من چه مى خواهند؟
عبدالله بن كوا گفت : اگر نزدیك تر بیایم از شمشیر تو در امان هستم ؟
على علیه السلام فرمود: در امانى .
عبدالله بن كوا با ده نفر از خویشان و اصحاب خود امیرالمؤ منین على علیه السلام آمدند على علیه السلام سخن آغاز كرد و جنگ با معاویه را یادآور شد و آنچه از ماجراى جنگ با معاویه و بالا بردن قرآن بر نیزه ها و كیفیت انتخاب حكمین بود بیان كرد. سپس گفت :
واى بر تو اى ابن كوا! روزى كه اهل شام قرآن بالاى نیزه كردند آیا نگفتم این خدعه و نیرنگ معاویه و عمروعاص است .
آیا نگفتم آنان در جنگ شكست خورده و درمانده شدند، بگذارید تا جنگ را تمام كنیم ، شما گفتند چون ما را به كتاب خدا دعوت كردند، باید آنان را اجابت كرد و مرا تهدید كردید، یا تو را مى كشیم یا تحویل معاویه مى دهیم .
بعد از این كه دست از پیكار كشیدیم و پیشنهاد اهل شام را قبول كردیم خواستم پسر عم خود عبدالله بن عباس را كه مردى زیرك و عالم و با وفا! بود حكم و نماینده خویش قرار دهم ؛ اما جماعتى را شما قبول نكردند و هیچ كس غیر از ابوموسى را نپذیرفتند و من با اكراه به حكمیت ابوموسى راضى شدم .
سپس در جلو چشمان شما از حكمین تعهد گرفتم از ابتدا تا انتها به كتاب خدا و سنت قطعى محمد مصطفى صلى الله علیه و آله عمل كنند و حال این كه دو نفر حكمین بر خلاف تعهد دیدید چه كردند آیا این چنین نبوده است ؟ (2)
عبدالله بن كوا گفت : بلى چنین است . پس چون مى دانى حكمین بر خلاف مصلحت مسلمین و مخالف كتاب الله و مكر و خدعه عمل كردند چرا با معاویه نمى جنگى ؟
امیرالمؤ منین على علیه السلام گفت :
منتظر پایان یافتن مدت پیمان حكمیت و در اندیشه جمع آورى اعوان و انصار هستم . چون فراهم شود از حق امامت و ولایت خویش دفاع مى كنم . عبدالله بن كوا و ده نفر از همراهان با شنیدن سخنان امیرالمؤ منین على علیه السلام از كرده خود پشیمان شده ، اسب را پیش راندند و به حضرت ملحق شدند و به همراه على علیه السلام به كوفه مراجعت كردند.
با مراجعت عبدالله بن كوا كه امیر و فرمانده خوارج بود. جمع آنان متفرق شده و شعار لا حكم الا لله و لا طاعة لمن عصى سر دادند.

پی نوشتها:

1-حرورا در پشت كوفه است ، و گفته شده در دو مایلى كوفه است .
2-
مناظره على علیه السلام عبدالله بن كواء در كتاب اخبار طوال ، ص 208 و عقد الفرید 4/327 كامل مبرد 3/1099 مشروحا ذكر شد.

منبع: كتاب جنگ هاى امام على علیه السلام در پنج سال حكومت




ارسال شده در: علی شناسی ،

ارتقا و بهینه سازی سیسمونی نی نی مد

ارسال شده توسط رسول گ.م | در جمعه 18 بهمن 1398 | نظرات ( )
 

باتوجه به درخواست‌های مکرر کاربران، وب سایت جدید سیسمونی نی نی مد  از  بهمن 1398 به روزرسانی و به صورت رسمی فعالیت خود را در دوره تازه آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی سیسمونی نی نی مد، وبسایت این شرکت فعال در فروشگاه اینترنتی سیسمونی نوزاد دختر و پسر از تاریخ بهمن 1398 بروز رسانی شده و با شمایل و امکاناتی تازه به آدرس ninimod.com در دسترس مشتریان و علاقه مندان قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، در به روزرسانی تازه وبسایت، بخش‌های صندلی غذای کودک، صندلی ماشین کودک و کالسکه بچه خارجی به فهرست وبسایت اضافه و امکانات تازه وبسایت برای مخاطبان میسر شده است.
مدیرعامل سیسمونی نی نی مد با اعلام این خبر گفت: رفع خلاءهای موجود در ارتباط بین مجموعه و مادران و ارتقای سطح کیفی خدمات شرکت پس از این به روز رسانی مد نظر است.

وی ادامه داد: کاربران می‌توانند درکنار خرید از دیجی کالا، نی نی لازم، مای نی نی و فروشگاه اینترنتی نی نی کالا، نی نی مد ninimod.com را برای خرید انتخاب کنند.
او همچنین همگامی مجموعه با علم روز را از مهمترین سیاست‌های شرکت برشمرد و افزود: پس این به روزرسانی به دنبال ارتقای رابط کاربری هستیم.

گفتنی است وب سایت این مجموعه همزمان با بهمن ماه، رونمایی شد.

معرفی سیسمونی نی نی مد در سایت تبیان. 




ارسال شده در: رپورتاژ ،

دلایل صریح بر خلافت مولای متقیان على (ع)

ارسال شده توسط رسول گ.م | در جمعه 18 بهمن 1398 | نظرات ( )

ادلـه اى كـه بـا صـرف نـظـر از حـدیـث غـدیـر, خود به طور مستقل و به طور صریح بر خلافت و رهبرى امیرالمؤمنین على بن ابى طالب (ع ) دلالت دارند, به اندازه اى است كه ذكر تمام آنها نیاز به فرصتى فراخ وتالیفى پربرگ و بار دارد اینك جز ذكر چند مورد, فرصت و مجال نیست .
پیشتر یادآور مى شود كه هر چند جامعه اسلامى پس از پیامبر مكرم اسلام (ص ) در تعیین رهبر خود بـه اشـتـبـاه رفـت و خـلـیـفه برحق پیامبر اكرم (ص ) را مدت بیست و پنج سال از دخالت در امور مـسـلـمـیـن بـازداشـت , ولى چیزى از ارزش ذاتى آن حضرت نكاست , بلكه تنها خود را از رهبرى مـعـصـوم , محروم كردچرا كه ارزشها و فضایل آن حضرت وابسته به منصب ظاهرى خلافت نبود, بـلكه ارزش منصب خلافت به تصدى آن حضرت بستگى داشت , یعنى هر گاه غیر او در این منصب نشست , این منصب تنزل یافت و تنها زمانى به ارزش واقعى خود رسید كه على (ع ) بر آن تكیه زد.
نوشته اند:.
وقـتـى امـیـرالـمـؤمـنـین على (ع ) وارد كوفه شد, مردى پیش آمد و عرض كرد: به خدا قسم اى امیرالمؤمنین !خلافت از تو زینت یافت , نه تو از خلافت وجود تو این منصب را بالا برد, نه اینكه تو با آن برترى یافته باشى خلافت به تو محتاج بود نه تو به خلافت (1)
عبداللّه فرزند امام احمدبن حنبل مى گوید: روزى پیش پدرم نشسته بودم گروهى از اهل كوفه واردشدند و درباره خلافت خلفا صحبت كردند, ولى درباره خلافت حضرت على كلام طولانى شد پـدرم سربلند كرد و گفت : چقدر درباره على و خلافت بحث مى كنید! خلافت على را زینت نداد, بلكه على خلافت را زینت داد (2)

1ـ حدیث یوم الدار

خـلافـت پـیـامبر مكرم اسلام (ص ) و رهبرى جامعه اسلامى مسئله اى نبود كه پیامبر اكرم (ص ) تا آخـریـن روزهـاى عـمـر شریف خود آن را مسكوت گذاشته تكلیف جامعه اسلامى را نسبت به آن روشن نكندپیامبر اكرم از همان روزى كه مامور شد رسالت خود را علنى كند, موظف شد جانشین خود را نیزمعرفى كند.
هـنـگـامى كه آیه شریفه و انذر عشیرتك الاقربین (3) در سال سوم بعثت نازل شد, آن حضرت عـلى (ع )را خواند و فرمود: خدایم دستور داده است خویشان نزدیك خود را به اسلام دعوت كنم غـذایـى تـهیه كن و قدحى از شیر فراهم آور, و فرزندان عبدالمطلب را دعوت كن , تا من ماموریت خـویـش را بـه انجام رسانم حضرت على (ع ) مى فرماید: من تمام بنى عبدالمطلب را كه حدود چـهـل نـفـر بـودنـد دعـوت كردم و غذایى را كه فراهم كرده بودم پیش آوردم غذا خوردند و شیر نـوشـیـدنـد, ولى غذا و شیر به همان حال خود باقى ماند هنگامى كه پیامبر(ص ) مى خواست با آنها صـحـبـت كند, ابولهب گفت : محمد شما راسحر كرده است و مجلس از هم پاشید فرداى آن روز حـضـرت بـه مـن دستور داد دوباره آنها را دعوت كنم و غذا و شیرى تهیه نمایم هنگامى كه جمع شدند و غذا خوردند, حضرت لب به سخن گشوده فرمود:اى فرزندان عبدالمطلب به خدا قسم در عـرب جـوانـى را نمى شناسم كه براى قوم خود بهتر از آنچه من براى شما آورده ام آورده باشد: من براى شما خیر دنیا و آخرت را آورده ام و خدایم به من فرموده است شما را به آن بخوانم كدامیك از شما مرا در این كار یارى مى كند من (على ) كه در آن ایام از همه جوانتربودم گفتم : اى پیامبر خدا مـن تـو را یارى مى كنم حضرت گردن مرا گرفت و فرمود: این برادر, وصى وخلیفه من در میان شما مى باشد, از او بشنوید و او را اطاعت كنید در این هنگام اهل مجلس همه برخاستند و در حالى كه مى خندیدند به ابوطالب گفتند: به تو دستور مى دهد كه از على اطاعت كنى (4)
طبق روایتى پیامبر اكرم (ص ) سه بار پیشنهاد خود را تكرار كرد و هیچ كس جز على (ع ) او رااجابت نكرد (5)

2ـ حدیث منزلت

دلـیـل دیـگـرى كـه بـر خـلافت حضرت على (ع ) دلالت دارد, حدیث منزلت است حدیث منزلت ازمـشـهـورتـریـن احـادیـثـى است كه از پیامبر اكرم (ص ) صادر شده و بسیارى از اصحاب رسول خـدا(ص) آن راروایت كرده اند ابن عساكر در تاریخ دمشق (6) این حدیث را از 23 نفر از صحابه بـه طرق و اسنادمختلف روایت كرده است به طورى كه از قراین استفاده مى شود, این كلام شریف چندین بار ازرسول خدا(ص ) صادر شده است , ولى مشهورترین مورد آن در غزوه تبوك است .
در غـزوه تـبـوك پـیـامبر اكرم (ص ) خود فرماندهى سپاه را به عهده گرفته از مدینه خارج شد و عـلـى (ع ) رابه جانشینى خود در مدینه گمارد این تنها جنگى است كه على (ع ) پیامبر را همراهى نكرده است , به همین جهت براى آن حضرت مشكل بود كه در مدینه بماند و پیامبر خدا(ص ) راهى مـیـدان نـبـرد شـودهنگام حركت سپاه , خدمت پیامبر اكرم (ص ) رسیده عرض كرد: مرا با زنان و كودكان در مدینه مى گذارید؟

رت در جواب فرمود:.

اما ترضى ان تكون منى بمنزلة هارون من موسى الا انه لا نبى بعدى (7)
آیـا نـمـى خـواهـى كـه نـسـبت به من همانند هارون نسبت به موسى باشى ؟
با این فرق كه بعد از من پیامبرى نمى آید.
از قـرآن كـریـم چـنـیـن بـرمـى آیـد كه جناب هارون نسبت به حضرت موسى , پنج سمت داشته است :برادر, شریك نبوت , وزیر و یاور, پشتیبان (8) خلیفه و جانشین (9)
بـنـابراین حضرت على (ع ) نیز همین پنج نسبت را با پیامبر اكرم (ص ) دارد برادر اوست , چون او را بـه بـرادرى بـرگزید و فرمود: در دنیا و آخرت تو برادر منى (10) در ابلاغ پیام الهى شریك اوسـت , چـون فـرمود: جز من و على كسى از جانب من پیامى نمى رساند (11) وزیر اوست , چـون خـود فـرمود: على وزیر من است (12)  پشتیبان اوست , چون خداوند او را با على (ع ) یارى كرد (13) و خلیفه اوست , چون خود او را به خلافت برگزید (14)

3ـ حدیث وصایت و وراثت

پیامبر اكرم فرمود:.
لكل نبى وصى و وارث و ان علیا وصیى و وارثى (15)
هر پیامبرى وصى و وارثى دارد و على وصى و وارث من است .
و فرمود:.
انا نبى هذه الامة و على وصیى فى عترتى و اهل بیتى و امتى من بعدى (16)
من پیامبر این امتم و على بعد از من در میان خانواده و امتم وصى من است .
و فرمود:.
على اخى و وزیرى و وارثى و وصیى و خلیفتى فى امتى (17)
على برادر, وزیر, وارث , وصى و خلیفه من در میان امت من است .
در ایـن روایـات دو عـنـوان وصى و وارث مورد تاكید قرار گرفته است هر یك از این دو عنوان به تنهایى برخلافت امیرالمؤمنین على (ع ) دلالت دارند.

پی نوشتها:

1- تاریخ دمشق , ج 3, ص 145, و ینابیع الموده 344
2- تاریخ دمشق , ج 3, ص 146, حدیث 1163, و تاریخ بغداد, ج 1, ص 135
3- سوره شعرا, آیه 214
4- كنزالعمال , ج 13, ص 131, حدیث 36419 و ص 149, حدیث 36465, و تاریخ طبرى , ج 2, ص 62
5- فرائدالسحطین , ج 1, ص 85, باب 16, حدیث 65
6- همان , ج 1, ص 306 تا ص 394 حدیث 336 تا 456
7- مـسـنـد امـام احـمـد بـن حـنـبـل , ج 1, ص 177 و الـصـواعق المحرقه , ص 187, حدیث 1 و فـرائدالـسـحطین , ج 1, ص 122, باب 21, حدیث 85تا 89 و كنزالعمال , ج 13, ص 158, حدیث 9 و 36488 و تـاریـخ دمشق , ج 1, ص 177, حدیث 150 و مناقب ابن مغازلى , ص 27 تا 37,حدیث 40 تا 55
8- سوره طه , آیه 29 تا 32: واجعل لى وزیرا من اهلى هارون اخى اشددبه ازرى و اشركه فى امرى , از خـانواده ام وزیرى براى من قرار ده ,برادرم هارون را, پشتم را با او محكم كن و در كارم شریكش كن
9- سـوره اعـراف , آیـه 142: و قـال موسى لاخیه هارون اخلف فى قومى و اصلح و لا تتبع سبیل المفسدین , موسى به برادرش گفت : درمیان قومم تو جانشین من باش و اصلاح كن و از اهل فساد پیروى نكن
10- كنزالعمال , ج 13, ص 114, حدیث 36370 و 105 حدیث 36345
11- الصواعق المحرقه ص 188, حدیث 6 و سنن ابن ماجه , ج 1, ص 44, باب 11, حدیث 119.
12- فـرائدالـسـحطین , ج 1, ص 311, باب 57, حدیث 249 و ص 315 باب 58 حدیث 250 و تاریخ دمشق , ج 1, ص 130, حدیث 155 و157 و 158
13- تاریخ بغداد, ج 11, ص 173 و فرائدالسحطین , ج 1, ص 235, باب 46, حدیث 183 تا 185
14- كنزالعمال , ج 13, ص 131, حدیث 36419 و تاریخ طبرى , ج 2, ص 62
15- تاریخ دمشق , ج 3, ص 5, حدیث 1030 و 1031 و مناقب ابن مغازلى , ص 200, حدیث 238
16- فرائدالسحطین , ج 1, ص 272, باب 52, حدیث 211
17- فرائدالسحطین , ج 1, ص 315, باب 58, حدیث 25

منبع: كتاب غدیر از دیدگاه  اهل سنت




ارسال شده در: پاسخ به شبهات غدیر ،

کولر گازی دیواری گری

ارسال شده توسط رسول گ.م | در پنجشنبه 17 بهمن 1398 | نظرات ( )

گری یک برند محبوب تولید کننده انواع سیستم های گرمایش و سرمایش و لوازم منزل است که در طول چند سال فعالیت خود موفقیت های زیادی را چه در بین الملل و چه در بازار ایران بدست آورده است؛ در واقع اگر قصد تهیه یک کولر گازی گری را دارید قطعا این نام می تواند هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت بهترین گزینه باشد.

در مورد خرید کولر های گازی شما باید به چند اصل اساسی دقت داشته باشید، نخست این که کولر های گازی بر حسب BTU توان خود را در اختیار کاربر قرار می دهند، هر چه این عدد بالاتر باشد قطعا مصرف کولر گازی افزایش یافته و همینطور هزینه خرید آن نیز بیشتر می گردد.

https://backority.ir/images/145763.jpg

به هر حال در صورتی که قصد تهیه کولر گازی دیواری گری برای خانه و یا محل کار خودتان را دارید بهتر است که پیش از هر چیزی با بخش پشتیبانی فروش هر شرکت و یا فروشگاه تماس حاصل کرده و در این باره کسب اطلاع نمائید.

خرید کولر های گازی GREE

گری این تضمین را به شما می دهد که تمامی کولر های گازی دارای مناسب ترین رده مصرف انرژی هستند و در طراحی آن ها از بروز ترین اصول و همینطور مهندسی روز استفاده شده است که پاسخگوی نیاز های شما خواهدن بود.

به طور کلی در بازار ایران دو نوع کولر محبوبیت عظیمی بدست آوردند و قطعا یکی از آن ها اسپیلت می باشد. اسپیلت های دیواری جای کمی می گیرند و همینطور مصرف آن ها به مراتب کم تر از نسخه های پنجره ای است.

به هر حال این سیستم از گاز برای تولید سرما به کمک نیروی برق استفاده می کند. هر از چند گاهی کولر های گازی باید شارژ شوند و البته که اگر کولر را از برندی معتبر تهیه نکنید، نه تنها سرماسازی خوبی نخواهد داشت بلکه مصرف برق نیز به بالاترین حد ممکن می رسد و این به هیچ عنوان خبر خوبی نیست.

بخصوص این که کولر های گازی در هر شرایطی پرمصرف ترین دستگاه درخانه شما خواهند بود و استفاده مداوم از آن چیزی جز هزینه بالای برق برای شما در پی نخواهد داشت.

کارخانه گری در سال ۱۹۹۱ در شهر زوهای چین کار خود را در زمینه تهویه مطبوع آغاز کرده است و تا به امروز محصولات آن در بیش از ۲۰۰ کشور وجود دارد.

انواع کولر های گازی گری

ظرفیت تولید سالانه سیستم های تهویه مطبوع خانگی در این شرکت به بیش از ۶۰ میلیون دستگاه و ظرفیت تولید سالانه سیستم های تهویه مطبوع تجاری به ۵/۵ میلیون دستگاه، افزایش یافته است. شرکت گری دارای هشت مرکز تولید در سراسر دنیا بوده و تعداد کارکنان آن به ۸۰ هزار نفر می رسد.

https://backority.ir/images/199252.jpg

کمپانی گری بزرگترین تولید کننده سیستم های تهویه مطبوع در دنیا است که به عنوان نمونه در سال ۲۰۱۳ از هر سه عدد سیستم تهویه مطبوع فروخته شده در جهان یکی از آن متعلق به گری بوده است.

این تولید کننده دارای ۵ مرکز تحقیقاتی بین المللی و داخلی و بیش از ۵۳۰  مرکز آزمایشگاهی است و مبلغ ۰.۶۳ میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرده است به طوریکه ۷۰۰۰ مهندس در زمینه تحقیق و توسعه (R&D) مشغول به کار هستند. از دیگر افتخارات این مجموعه دریافت بیش از ۱۲۰۰۰ امتیاز ثبت شده و ۴۰۰۰ اختراع است.

انتخاب کولر گازی از برند گری

دستگاه های تهویه مطبوع گری در پروژه های مهم جهان از قبیل بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن، استادیوم های ورزشی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و همچنین پایگاه تله کام در هند مورد استفاده قرار گرفته است.

گری در همه جا

شعار سال ۲۰۱۳ است و به این مفهوم است که ما برای تمام کاربری ها، راهکار داریم. پشتوانه ی این شعار، کامل بودن سبد محصولات گری در صنعت تهویه مطبوع  از جمله انواع کولر گازی ، چیلر، فن کویل، پکیج پشت بامی، هواساز، کولر اسانسور، تهویه دریایی و تصفیه هوا است.

https://backority.ir/images/406941.jpg

البته که اگر کولر های گازی از سیستم اینورتر استفاده کننده به مراتب مصرف برق کم تری خواهند داشت.

آب و هوا در عملکرد کولر گازی بسیار تاثیر گذار است برای مناطق جنوبی کشور که از آب و هوای بسیار گرم برخودار هستند باید کولرهای گازی با ظرفیت حداقل ۱۸۰۰۰BTU انتخاب کرد. این بسته به متراژ ساختمان افزایش می یابد.




ارسال شده در: رپورتاژ ،

صفات حضرت مهدى (عج) در بیان حضرت على (ع)

ارسال شده توسط رسول گ.م | در جمعه 11 بهمن 1398 | نظرات ( )

بزرگان اصحاب عرض كردند یا امیرالمؤمنین این مهدى را براى ما توصیف كن كه دلهاى ما به یاد او مشتاق است ، پس حضرت شروع نمود به توصیف حضرت مهدى علیه السّلام و فرمود:
اوست آن ماهروى پیشانى سفید و صاحب علامت و خال ، عالمى كه (از بشر) تعلیم ندیده است او به آنچه مى شود قبل از شدن خبر مى دهد. اى گروه مردم به درستى كه حدود دین در میان ما برپا شد و عهد آن از ما گرفته شد.

آگاه باشید همانا مهدى طلب قصاص مى كند از كسى كه حق ما را نشناسد و اوست فرزند حسین بن على (یعنى فرزند امام حسن عسكرى علیه السّلام ) از فرزندان فاطمه از ذریه حسین فرزندم ، پس ‍ مائیم ریشه علم و عمل ، دوستان ما همان نیكوكارانند و ولایت ما فصل خطاب است ، آگاه باشید همانا مهدى بهترین مردم است در صورت و سیرت ، سپس اصحاب او كه بر عده اهل بدر وعده اصحاب طالوت كه سیصد و سیزده نفرند و تمام آنها شیرهائى هستند كه از بیشه خود بیرون آمده اند، همانند پاره آهن كه اگر قصد نابودى كوههاى پابرجا بكنند آن را از میان بردارند، نزد او جمع مى شوند كه پس ایشانند آنان كه خدا را بر حقیقت موحدند، ایشان را شبانگاه ناله هائى است چون ناله مادران جوانمرده ، از خوف خداى تعالى ، بیدارهاى شبانه و روزه داران در روزند تو گوئى كه آنان را یك پدر تربیت كرده است (كه قلبهایشان بر محبت و نصیحت جمع است )، آگاه باشید كه من آنها را به اسمهایشان و شهرهایشان مى شناسم - آنگاه حضرت به درخواست گروهى از اصحاب نام هر یك از سیصد و سیزده نفر را با شهرهایشان بیان نمود كه براى اختصار از ذكر آن خوددارى مى شود، و طبق این خطبه از طالقان 24 نفر یاور مهدى علیه السّلام مى باشند كه در میان شهرها رتبه اول را دارد، سپس صفات و روش حضرت مهدى علیه السّلام را حضرت شرح مبسوطى فرمود و وقایع همزمان با ظهور حضرت و كیفیت خروجش را شرح نمود:
تا آنكه راوى گوید: پس از نقل وقایع ، امیرالمؤمنین علیه السّلام گریه شدیدى نمود تا محاسن مباركش از اشك چشمش تر شد، آنگاه از منبر فرود آمد در حالى كه نزدیك بود مردم از وحشت آنچه شنیده بودند هلاك شوند و متفرق شدند به طرف خانه ها و شهرهاى خود در حالى كه از كثرت فهم و جوشش علم حضرت متعجب بودند، و اختلاف كردند در معنى كلام حضرت ، اختلافى عظیم .
مؤ لف گوید: این خطبه را از كتاب نوائب الدهور فى علائم الظهور نقل نموده ایم و مؤ لف محترم آن كتاب در مقدمه این خطبه مدارك آن را یادآور شده است و فرموده كه سید مبشر این خطبه را در علائم الظهور و صاحب ینابیع در ینابیع و برسى در مشارق و حاج ملا عبدالصمد در بحر المعارف و صاحب عجائب الاخبار كه الفاظ از روى كتاب اخیر مى باشد نقل كرده اند.

منبع: کتاب پیشگویی هاى امیرالمومنین علیه السلام




ارسال شده در: علی شناسی ،

گالری تصاویر

معرفی کتاب

بحث غدیر خم از نظر قرآن شریف

عبدالكریم نیرى (بروجردى ).
چاپ اول : چاپ حكمت , قم , حدود سال 1353ش .
چاپ دوم : انتشارات نور فاطمه (س ), تهران , سال 1402ق , سال 1361ش .
كتاب پس از مقدمه ابتدا خلاصه اى از واقعهء غدیر خم و سپس بحث غدیر از نظر قرآن است كه سه آیه را مطرح مى نماید ...

خدمات چند رسانه ای علوی

دانلود نقشه غدیر

این نقشه که به صورت فلش تهیه شده است و در آن اطلاعات جالب و زیبایی از جمله: راه حج پیامبر ...

دانلود خطبه غدیر برای موبایل

نرم افزار خطابه غدیر بر روی تلفن همراه، با زبان برنامه نویسی جاوا طراحی و اجرا شده، تا دامنه ...

تم امام علی (ع) برای گوشی های سونی اریکسون

دریافت تم امام علی (ع) با موضوعیت غدیر خم برای گوشی های سونی ...

دانلود کلیپ پیمان با غدیر

دریافت کلیپ پیمان با غدیر با فرمت wmv برای عاشقان آن حضرت ...

کلیپ صلوات بر امیرالمومنین علیه السلام ویژه عید غدیر

دریافت کلیپ صلوات بر امیرالمومنین علیه السلام ویژه عید غدیر ...

کلام امیر

تبلیغات

 

مانده تا غدیر

 

جستجو در مطالب

 

نظرسنجی

 

آمار

 

درباره وبلاگ

 

موضوعات مطالب

 

خبرنامه

 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic