تبلیغات
امیرالمومنین - مطالب فروردین 1398

مدل سازی سه بعدی چه مزایایی دارد ؟ + دانلود مدل سه بعدی میدان آزادی

ارسال شده توسط رسول گ.م | در دوشنبه 26 فروردین 1398 | نظرات ( )

مدل 3d

مدل های سه بعدی (3d) یک بدن فیزیکی را با استفاده از مجموعه ای از نقاطدر فضای سه بعدی نشان می دهند که با نهادهای مختلف هندسی مانند مثلث، خطوط، سطوح منحنی و غیره متصل می شوند. مدل های سه بعدی می تواند توسط دست،الگوریتمی (مدل سازی رویه ای)، یا اسکن شده ایجاد شود. سطوح آنها می تواندبیشتر با نقشه برداری بافت تعریف شود.

مدل سه بعدی ، مدل 3d

مدل های تری دی به طور گسترده در هر نقطه از گرافیک 3D و CAD استفاده میشوند. استفاده آنها پیش از استفاده گسترده از گرافیک 3D در رایانه های شخصی گذشته است. بسیاری از بازی های کامپیوتری از تصاویر پیش رندر شده از مدل های 3D به عنوان پیش نمایش استفاده می کردند قبل از اینکه رایانه بتواند آنها را در زمان واقعی رندر کند. طراح می تواند مدل را در جهات و دیدگاه های مختلف ببیند، این عمل می تواند به طراح کمک کند تا ببیند که هدفدر مقایسه با دید اولیه اش چگونه ساخته شده است. دیدن طراحی این روش می تواند به طراح / شرکت کمک کند تا تغییراتی را که محصول به آن نیاز دارد را بدست آورد.

امروزه مدل های سه بعدی در زمینه های متنوعی استفاده می شوند.در صنعت پزشکی با استفاده از مدل های دقیق اعضا شاید با چند قطعه عکس دو بعدی از MRI ??یا سی تی اسکن این مدل ایجاد شود. صنعت فیلم با استفاده از آنها به عنوان شخصیت ها و اشیاء برای تصاویر متحرک و واقعی نقش مهمی را بازی میکند.صنعت بازی های ویدئویی از این مدل ها به عنوان دارایی های رایانه ای و بازی های ویدئویی استفاده می کند. بخش علم از آنها به عنوان مدل های بسیار دقیق ترکیبات شیمیایی استفاده می کند. صنعت معماری از آنها برای نشان دادن ساختمان های پیشنهادی و مناظر در کنار مدل های معماری سنتی و فیزیکی استفاده می کند. جامعه مهندسی از آنها به عنوان طرح های دستگاه های جدید، وسایل نقلیه و ساختارها و نیز استفاده های مختلف از آنها استفاده می کند. در دهه های اخیر جامعه علوم زمین شروع به ساخت مدل های زمین شناسی 3D به عنوان یک عمل استاندارد کرده است. مدل های سه بعدی نیز می توانند برای دستگاه های فیزیکی ساخته شده با چاپگرهای 3D یا دستگاه های CNC باشند.

کاربرد های مدل 3d

مدل سازی 3D در صنایع مختلف مانند فیلم ها، انیمیشن ها و بازی ها، طراحیداخلی و معماری ، طلا و جواهرات و… استفاده می شود. این مدل ها همچنین در صنعت پزشکی برای نشان دادن تعامل آناتومی استفاده می شود. تعداد زیادی از نرم افزارهای 3D نیز در ساخت نسخه های دیجیتالی از مدل های مکانیکی یا قطعات قبل از ساخت آنها استفاده می شوند. CAD / CAM مرتبط با نرم افزار در چنین زمینه هایی استفاده می شود و با استفاده از این نرم افزار نه تنها شمامی توانید قطعات را بسازید، بلکه آنها را جمع آوری کنید و عملکرد آنها را مشاهده کنید.

مدل سازی سه بعدی همچنین در زمینه طراحی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد، به این صورت که محصولات قبل از ارائه به مشتریان، مدل سازی شده اند. در صنایع رسانه ها و رویدادها، مدل سازی 3D در Stage / Set Design مورد استفاده قرار می گیرد.به عنوان مثال می توان مدل سه بعدی میدان آزادی را با استفاده از نرم افزار تری دی مکس طراحی کرد.

مدل سازی سه بعدی

در گرافیک سه بعدی کامپیوتری، مدل سازی سه بعدی روند طراحی یک نمایش ریاضی در هر سه سطح می باشد.

یک شی (ثابت یا متحرک) در سه بعد از طریق نرم افزار تخصصی طراحی میشود که این محصول یک مدل سه بعدی نامیده میشود. کسی که با مدل های 3D کار می کند طراح تری دی نامیده میشود.

فایل مدل سه بعدی را می توان به عنوان عکس دو بعدی از طریق فرایندی به نام رندر 3D و یا در شبیه سازی رایانه، نمایش داد. همچنین مدل تری دی می تواند با استفاده از دستگاه های چاپ 3D ایجاد شود.

مدل ها ممکن است به صورت خودکار یا دستی ایجاد شوند. فرایند مدل سازی دستی برای آماده سازی داده های هندسی برای گرافیک سه بعدی کامپیوتری شبیه به هنرهای دستی مانند مجسمه سازی است.

نرم افزار مدل سازی سه بعدی یک کلاس نرم افزار گرافیکی 3 بعدی کامپیوتریاست که برای تولید مدل های سه بعدی استفاده می شود. برنامه های تخصصی سه بعدی، برنامه های کاربردی مدل سازی یا مدل سازها نامیده می شود.

نمایندگی

رندر مدرن مدل قوری یوتا که بوسیله مارتین نیول ( سال میلادی 1975) ساخته شده است. قوری یوتا یکی از رایج ترین مدل های مورد استفاده در آموزش گرافیک 3 بعدی است.

مدل های 3 بعدی را می توان به دو دسته تقسیم کرد.

Solid – این مدل ها حجم اجسام را نشان می دهند (مانند یک سنگ). مدل های جامد بیشتر برای شبیه سازی مهندسی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند و معمولا با هندسه جامد سازنده ساخته می شوند.

Shell / مرز – این مدلها سطح را نشان می دهند، به عنوان مثال مرز جسم، ونه حجم آن (مثل یک پوسته تخم مرغی بی نهایت نازک). تقریبا تمام مدل های بصری مورد استفاده در بازی ها و فیلم ها مدل های پوسته ای هستند.

مدل سازی جامد و پوسته می تواند اشیاء به طور یکسان ایجاد کند. تفاوت بین آنها اغلب تغییرات در نحوه ایجاد، ویرایش و استفاده در زمینه های مختلفو تفاوت در انواع تقریبی بین مدل و واقعیت است.

مدل های پوسته باید چند منظوره (بدون سوراخ یا ترک در پوسته)، به عنوان یک شیء واقعی معنی دار باشد. پوسته های چند ضلعی (و به صورت سطوح زیر سطحی تا حدی کم) بیشترین رای را دارند. مجموعه سطح های نمایشی مفید برای تغییر شکل سطوح هستند که تحت تاثیر بسیاری از تغییرات توپولوژی مانند مایعات قرارمی گیرند.

فرآیند تبدیل نمایه هایی از اشیاء، مانند مختصات نقطه میانی یک کره و یکنقطه در محدوده آن به یک نشانگر چند ضلعی یک کره، تسلط نامیده می شود. اینمرحله در رندر مبتنی بر چند ضلعی استفاده می شود، جایی که اشیاء از نمایه های انتزاعی («ابتدایی ها») مانند حوزه ها، مخروط ها و غیره شکسته می شوند.

منبع : فایل سه بعدی




ارسال شده در: رپورتاژ ،

تعمیر درب اتوماتیک

ارسال شده توسط رسول گ.م | در جمعه 16 فروردین 1398 | نظرات ( )

تعمیر درب اتوماتیک09124372935تعمیر جکریموتی تعمیرات تخصصی درب برقی تمام نقاط تهرانتعمیرات و سرویس درب های اتوماتیکپارکینگی ، کرکره برقی ، درب های اتوماتیک شیشه ای فروشگاهی در انواع ریلی ،دولنگه و درب های بادی قدیمی با قطعات اور جینال

تعمیر انواع جک درب (چینی ، آلمانی ،ایتالیایی) به صورت شبانه روزی با ضمانت کاری

تعمیر جکبرد – چشمی – ساختریموت جک

تمام قطعات نصب و تعمیر دارای گارانتی میباشد

 


تعمیر درب اتوماتیک

فروش و نصب و تعمییرات انواع دربهایاتوماتیک کشویی فروش و نصب و تعمیرات انواع دربهای  کشویی تاشو نیمه گرد وتمام گرد تلسکوپی با سازه های  استاندار روز دنیا بدونه خرابی و بی صدا فروشانواع ملزومات درب شیشه ای فریم درب شیشه ای باریک و پهن در وزن مختلف ورنگهای  متنوع تعمیرات مکانیک و الکترونیک انواع برد و لوازم بردی درب اتوماتیک پخش انواع یدکی دربشیشه ای درب اتوماتیک شیشه ای


تعمیرات تخصصی درب ریموتی در تمام نقاطتهران تعمیردرب اتوماتیک

تعمیرات  درب های اتوماتیک دولنگه،ریلی، کرکره برقی ،  درب های بادی قدیمی با قطعات اصلی و با ضمانت وتعمیر جک– برد – چشم – ساخت ریموت یدک به صورت شبانه روزی با ضمانت

مرکزتعمییرات تخصصی و حرفه ای انواع دربهای شیشه ای اتوماتیک

تعمییرات تخصصی و حرفه ای انواع درب هایشیشه ای اتوماتیک  (دولنگه, ریلی,تک لنگه) و انواع درب اتوماتیک  وانواع درب شیشه ای اتوماتیک و کرکره برقی با کیفیت بالا و نازلترین قیمت حتیتعطیلات  




ارسال شده در: رپورتاژ ،

حكومت در نهج البلاغه‏ در بیان امام خامنه ای (مدظله العالی)

ارسال شده توسط رسول گ.م | در جمعه 16 فروردین 1398 | نظرات ( )

متن زیر از بیانات امام خامنه ای (مدظله العالی) در كنگره هزاره نهج البلاغه (كنگره اول) در سال 1360 گرفته شده است.

مسأله‏ ى حكومت در نهج البلاغه مانند دهها مسأله‏ى مهم دیگر زندگى، در این كتاب عظیم به شیوه‏یى غیر از شیوه‏ى محققان و مؤلفان مطرح شده است. البته چنین نیست كه امیرالمؤمنین علیه‏السلام فصلى مستقل درباره‏ى حكومت بازكرده باشد و با ترتیب مقدماتى به نتیجه‏گیرى برسد. شیوه‏ى سخن او در این باب هم، مانند ابواب دیگر شیوه‏ یى حكیمانه است؛ یعنى عبور از مقدمات و تأمل و تمركز بر روى نتیجه. نگاه امیرالمؤمنین علیه‏السلام به مسأله‏ى حكومت، نگاه حكیم بزرگى است كه با منبع وحى پیوند نزدیك دارد.
مسأله‏ى حكومت در نهج البلاغه، به صورت یك بحث تجریدى نیست. حضرت على علیه‏السلام با امر حكومت درگیر بوده و در این كتاب شریف به عنوان یك حاكم و كسى كه با اداره‏ى كشور اسلامى - به همه‏ى مشكلات و مصیبتها و دردسرهایش - روبرو بوده و به جوانب گوناگون این مسأله رسیدگى كرده، سخن گفته است. توجه به این امر براى ما كه در شرایطى مشابه شرایط امیرالمؤمنین على علیه‏السلام قرار داریم، بسى آموزنده است.

1- معناى حكومت‏
ابتدا باید دید كه آیا حكومت از دیدگاه امام علیه‏السلام به همان معنایى است كه در فرهنگ متداول جهان كهن و جهان امروز از آن فهمیده مى‏شود؟ یعنى حكومت مترادف است با فرمانروایى، سلطه، تحكم و احیانا برخوردارى حاكم یا حاكمان از امتیازاتى در زندگى؟ یا حكومت در فرهنگ نهج البلاغه، مفهوم دیگرى دارد؟ در این باب از چند كلمه و اصطلاح مشخص در نهج البلاغه استفاده مى‏كنیم كه عنوان امام، والى و ولى امر براى حاكم و عنوان رعیت براى مردم از آن قبیل است.
در قرآن و همین طور در حدیث - مخصوصا در نهج البلاغه - دو چهره از حاكم تصویر شده است: یك چهره‏ى مثبت و یك چهره‏ى منفى. چهره‏ى مثبت به عنوان امام هدى - امام هدایت كننده به حق - معرفى مى‏شود و چهره‏ى منفى هم به عنوان امام و پیشواى آتش و گمراهى، شناسایى مى‏شود. امام هدى، پیغمبران و اولیا و حكام به حق اسلامى و حكام بنده‏ى خدا و شایسته بر طبق معیارهاى الهى هستند؛ و امام باطل - امام آتش - طاغوتها هستند.

2 - ضرورت حكومت‏
این یك بحث است كه آیا براى جامعه‏ى انسانى، وجود فرماندهى و حكومت، امرى ضرورى است یا نه؟ استنتاج از این بحث به معناى التزام به لوازمى در زندگى جمعى است و صرفا منحصر به این نیست كه ما قبول كنیم حكومت براى جامعه لازم است؛ بلكه نتیجه‏ى بحث ما در شیوه‏ى فرماندهى و در شیوه‏ى فرمانبرى و در اداره‏ى جامعه نیز مشخصات و خطوط ویژه‏یى را ترسیم خواهد كرد
مسأله‏ى ضرورت حكومت در نهج البلاغه در مقابل گرایش و جریان قدرتمندانه مطرح مى‏شود... از این گرایشها همیشه در جوامع وجود داشته و امروز هم هست و در آینده نیز تا وقتى كه اخلاق انسان، كامل و درست نشود؛ چنین گرایشهایى وجود خواهد داشت.

3 - منشأ حكومت‏
منشأ حكومت از نظر نهج البلاغه چیست؟ آیا امر طبیعى، نژاد، دودمان، نسب، زور و اقتدار (اقتدار طبیعى و یا اقتدار مكتسب) است؟ یا نه، منشأ حكومت و آنچه به حكومت یك انسان یا یك جمع مشروعیت مى‏بخشد؛ یك امر الهى یا یك امر مردمى است؟
در دنیاى جدید، دمكراسى - یعنى خواست و قبول اكثریت مردم - ملاك و منشأ حكومت شمرده مى‏شود اما كیست كه نداند دهها وسیله‏ى غیر شرافتمندانه به كار گرفته مى‏شود تا خواست مردم به سویى كه زورمداران و قدرت طلبان مى‏خواهند، هدایت شود. بنابراین مى‏توان در یك جمله گفت كه در فرهنگ رایج انسانى، از آغاز تا امروز و از امروز تا زمانى كه فرهنگ علوى و نهج البلاغه بتواند بر زندگى انسانها حكومت كند، منشأ حاكمیت اقتدار و زور بوده و خواهد بود ولا غیر.
امیرالمؤمنین علیه‏السلام در نهج البلاغه، منشأ حكومت را این معانى نمى‏داند و مهمتر این است كه خود او هم در عمل آن ثابت مى‏كند. از نظر على علیه‏السلام منشأ اصلى حكومت، یك سلسله ارزشهاى معنوى است. آن كسى مى‏تواند بر مردم حكومت كند و ولایت امر مردم را به عهده بگیرد كه از خصوصیاتى برخوردار باشد.

4 - حكومت حق است یا تكلیف؟
آیا حكومت كردن، یك حق است یا یك تكلیف؟ حاكم حق حكومت دارد یا موظف است كه حكومت كند، و كدام انسان مى‏تواند یا مى‏باید حكومت كند؟ از نظر نهج البلاغه، حكومت هم حق است و هم وظیفه.

وبلاگ امیرالمومنین - Www.Alimola.Mihanblog.Com


براى كسى كه از شرایط و معیارها و ملاكهاى حكومت برخوردار است؛ در شرایطى وظبفه است كه حكومت را قبول كند، و نمى‏تواند این بار را از دوش خود بر زمین بگذارد.
امیرالمؤمنین علیه‏السلام در بیانى خلاصه و موجز، حكومت را هم یك حق مى‏داند و هم یك وظیفه و هم یك تكلیف. به این ترتیب نیست كه هر كسى كه برایش شرایط تولیت امور مردم فراهم شد و توانست به نحوى با كسب وجاهت و تبلیغ، و با كارها و شیوه هایى كه معمولا طالبان قدرت خوب مى‏دانند آن شیوه‏ها چیست؛ نظر مردم را جلب كند و بتواند حكومت كنند. وقتى حكومت، حكومت حق است، این حق متعلق به كسان معینى است و این به معناى آن نیست كه یك طبقه، طبقه‏ى ممتازند؛ زیرا در جامعه‏ى اسلامى، همه فرصت آن را دارند كه خود را به آن زیورها بیارایند و همه مى‏توانند كه آن شرایط را براى خود كسب كنند. البته در دوران بعد از پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله یك فصل استثنایى وجود دارد؛ اما نهج البلاغه بیان خودش را به صورت عازم ارایه مى‏دهد و بارها و بارها به این حق اشاره مى‏كند.
امام، حكومت را حق مى‏داند. این چیزى است كه در نهج البلاغه واضح است.

5 - حكومت هدف است یا وسیله؟


آیا حكومت كردن براى فرد یا جمع حاكم، یك هدف است یا یك وسیله؟ و اگر وسیله است، براى چه هدفى؟ حاكم به وسیله‏ى حكومت مى‏خواهد جامعه را به چه مقصدى برساند؟!

6 - حاكم و رعیت‏

مسأله‏ى شورانگیز روابط حاكم و رعیت مبتنى بر چه مبنا و اساسى است؟ آیا حق یك جانبه است كه حاكم را بر گرده‏ى مردم سوار مى‏كند؟ یا متقابل است؟ از جمله‏ ى اساسى‏ترین و پرمعناترین و پرنتیجه ‏ترین مباحث حكومت در نهج البلاغه، همین مسأله است.

7 - مردو و حكومت‏
باید ببینیم كه در فرهنگ نهج البلاغه، مردم در برابر حكومت چه كاره‏اند؛ تعیین كننده‏اند؟ آغاز گرند؟ اختیار دار تامند؟ هیچ كاره‏اند؟ چه هستند؟ اینها ظریفترین مسایلى است كه در نهج البلاغه عنوان شده است. فرهنگهایى كه امروزه در بخشها تقسیم بندیهاى مختلف سیاسى بر ذهنیت مردم حاكم است. هیچ كدام منطبق با فرهنگ نهج البلاغه نیست.

8 - نخوه‏ى برخورد با مردم‏
اجزا و اعضاى حكومتى چگونه باید با مردم برخورد كند؟ آیا طلبكار از مردمند؟ آیا بدهكار به مردمند؟ اخلاق دستگاه حكومت با مردم چگونه است؟

9- رفتار حاكم با خود
آیا براى رفتار حاكم در جامعه، محدودیتى وجود دارد؟ آیا مى‏توان به حسن رفتار او با مردم بسنده كرد؟ یا، ماوراى نحوه‏ى ارتباط حاكم با مردم، چیز دیگرى وجود دارد كه آن، نحوه‏ى ارتباط حاكم با خود است؟ زندگى شخصى حاكم چگونه باید بگذرد و نهج البلاغه در این مورد چه نظرى دارد؟

10 - شرایط حاكم‏
در نهج البلاغه از حاكم جامعه‏ى اسلامى هرگز به عنوان ملك یا سلطان سخنى گفته نشده است. یكى از تعبیراتى كه در نهج البلاغه وجود دارد؛ یكى امام به معناى پیشوا و رهبر است. مفهوم رهبر با مفهوم راهنما فرق دارد. رهبر آن كسى است كه اگر جمعیت و امتى را به دنبال خود مى‏كشانند؛ خود، پیشقراول و طلایه دار این حركت است. مفهوم حركت و پیشروى و پیشگامى در خطى كه مردم حركت مى‏كنند، در كلمه‏ى امام وجود دارد. به نظر مى‏رسد نوع ارتباطهایى كه در معناى ولایت ذكر مى‏شود، كلا مصادیق همان پیوند و پیوستگى هستند. والى امت و والى رعیت آن كسى است كه امور مردم را به عهده دارد و با آنها پیوسته است و همین معنى، بعد خاصى از مفهوم حكومت را از نظر نهج البلاغه و امیرالمؤمنین علیه‏السلام روشن مى‏كند.

قسمتى كه مدیر جامعه آن را تشكیل مى‏دهد مانند بقیه‏ى قسمتهاست. او هم مانند بقیه‏ى اجزا و عناصر تشكیل دهنده‏ى این مجموعه است، ولى امر متصدى این كار است. متصدى این كار هیچ گونه امتیازى را طلب و توقع نمى‏كند و عملا هیچ گونه امتیازى از لحاظ وضع زندگى و برخورداریهاى مادى و او تعلق نمى‏گیرد. اگر بتواند وظیفه‏ى خودش را خوب انجام دهد، به اندازه‏یى كه این وظیفه و انجام دادن آن براى او جلب حیثیت معنوى كند، به همان اندازه حیثیت كسب مى‏كند و نه بیش از آن این حاق مفهوم حكومت در نهج البلاغه است. بنابراین تعبیر، حكومت در نهج البلاغه هیچ نشانه و اشاره‏یى از سلطه گرى و هیچ بهانه‏اى براى امتیازطلبى ندارد. از آن طرف، مردم به تعبیر نهج البلاغه رعیت اند. رعیت یعنى جمعى كه رعایت و مراقبت و حفاظت و حراست آنان بر دوش ولى امر است.
وقتى در نهج البلاغه در جستجوى مفهوم حكومت هستیم، از طرفى مى‏بینیم آن كه در رأس حكومت است، والى و ولى امر و متصدى كارهاى مردم و وظیفه دار و مكلف به تكلیف مهمى است. انسانى است كه بیشترین بار و سنگین‏ترین مسؤولیت بر دوش اوست. اما در سوى دیگر، مردم قرار دارند كه باید به همه‏ى ارزشها و آرمانهایشان و با همه‏ى عناصر متشكله‏ى شخصیتشان، مورد رعایت قرار بگیرند. این مفهوم حكومت است و این مفهوم، نه سلطه گرى، نه زورمدارى و نه افزون‏طلبى است.

امیرالمؤمنین علیه السلام در بخشهاى مهمى از نهج البلاغه به حیطه‏ى حكومت اشاره مى‏كند. شاید دهها جمله در نهج البلاغه مى‏توان نشان داد كه مفهوم حكومت را از نظر امام على علیه‏السلام مشخص مى‏كند.
از جمله در ابتداى فرمان مالك اشتر مى‏خوانیم:

جبایه خراجها و جهاد عدوها، و استصلاح اهلها، و عماره بلادها (نهج البلاغه، نامه 53)

این معناى حكومت است. اگر مالك اشتر به عنوان استاندار و والى و حاكم مصر معین مى‏شود، براى آن نیست كه بریاى خود عنوان قدرتى كسب كند یا سود و بهره‏ى مادى براى خود جلب كند؛ بلكه براى آن است كه این كارها را انجام دهد: براى اداره امور مالى كشور از آنها مالیات بگیرد، با دشمنان مردم مبارزه كند، آنها را در مقابل دشمنانشان مصونیت ببخشد، آنها را به صلاح نزدیك كند (صلاح با بعد وسیع مادى و معنویش كه از نظر على علیه‏السلام و در منطق نهج البلاغه مطرح است) و شهرها و حیطه‏ى حكومت خود را آباد كند. یعنى به طور خلاصه انسانها را بسازد، سرزمین را آباد كند، اخلاق و ارزشهاى معنوى را بالا ببرد، وظایف مردم و آنچه را كه در جنب حكومت بر عهده‏ى آنهاست، استفاده كند.

منبع: كتاب نهج البلاغه از دیدگاه مقام معظم رهبرى حضرت آیت الله العظمى خامنه‏ اى‏




ارسال شده در: نهج البلاغه مولا ،

دستگاه جوجه کشی اندیشه سبز

ارسال شده توسط رسول گ.م | در دوشنبه 5 فروردین 1398 | نظرات ( )

معرفی دستگاه های جوجه کشی اندیشه سبز

شاید شما هم دستگاه های جوجه کشی اندیشه سبز را بارها و بارها دیده اید ، چه در اینترنت و چه در محیط بیرون…

اگر از افراد با سابقه در مورد دستگاه جوجه کشی اندیشه سوال کنید احتمال به شما بگویند که یکی از قدیمی ترین ها در صنعت جوجه کشی می باشد .

کارخانه اندیشه سبز امروز دستگاه های جوجه کشی فوق پیشرفته ای را تولید می نماید که در آنها از سیستم کنترل با هوش مصنوعی بهره گرفته است ، سری جدید ماشین های جوجه کشی این کارخانه به راحتی امکان مقابله با دستگاه هایی همچون ارکام ، برین سآ ، ویکتوریا و… را دارا است.

امروز در سایت ایران جوجه به توضیح ماشین های جوجه کشی اندیشه سبز و قابلیت های آن خواهیم پرداخت که توصیه میکنیم حتماً مطالعه فرمایید…

 
 

logo - دستگاه جوجه کشی اندیشه سبز

 
 

بیاید بدون مقدمه برین سراغ اصل مطلب :

اگر شما یکی از خریداران دستگاه های جوجه کشی اندیشه سبز باشید اولین چیزی که به چشم شما خواهد خورد کیفیت بسته بندی این محصول می باشد. بسته بندی محصول چندین لایه می باشد بدین صورت که ابتدا کارتن های چند لایه که به صورت دوبل بر روی هم قرار گرفته اند و می توانند جلوی هرگونه ضربه ای را بگیرد  ، زمانی که کارتن را باز می کنید خواهید دید که دستگاه درون یونولیت هایی قرار گرفته است پس از باز کردن یونولیت ها محصول به صورت کاملاً سلفون پیچی شده نمایان می شود. این سلفون ها نیز برای عدم نفوذ رطوبت تعبیه شده اند.

نکته جالبی که این کارخانه بر روی آن کاملاً تاکید بسیاری کرده است ، استفاده از قطعات با کیفیت در ساخت دستگاه های جوجه کشی اندیشه می باشد ، بله از آنجایی که اندیشه سبز خود یکی از قدیمی ترین ها در این زمینه می باشد همیشه سعی بر این داشته تا بتواند بهترین دستگاه های جوجه کشی را طراحی و تولید نماید ، از این روز همیشه سعی بر این داشته تا از بهترین قطعات در ساخت این ماشین های جوجه در آوری استفاده کند. تمامی قطعات مورد استفاده در این محصولات از بهترین قطعات ممکن انتخاب شده است تا به نوعی کیفیت خروجی محصول ضمانت گردد.

(در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد)

 
 
گیری از 3 سنسور - دستگاه جوجه کشی اندیشه سبز
 
 

قابلیت های ویژه محصولات اندیشه سبز :

استفاده از 4 سنسور به صورت همزمان در دستگاه

امکان استفاده از 4 سنسور در این محصول کاملاً تعبیه شده است تا بتواند به راحتی میزان دما ، رطوبت ، اکسیژن ، دی اکسید کربن را در داخل دستگاه تنظیم نماید. حسگر های تعبیه شده بر روی این محصول بدین صورت می باشد:

حسگر اول که همان حسگر اصلی محصول می باشد از نوع سنسورهای SHT است ، این سنسور فوق العاده حساس بوده و میتواند در کسری از ثانیه میزان دما و رطوبت را مورد سنجش قرار دهد. این در حالی است که کارخانه اندیشه سبز یک پردازنده مخصوص این سنسور در دستگاه تعبیه کرده اند که منجر به افزایش دقت و توانایی سنسور شده است ، با بهره گیری از این سنسور و پردازنده به صورت همزمان دستگاه توانایی سنجش دقیق تر و البته سریعتر را به راحتی دارا خواهد بود.

سنسور دوم حسگر جایگزین می باشد ، این حسگر زمانی کاربرد دارد که حسگر اولیه و اصلی دستگاه از کار بیافتد ، بله این سنسور به عنوان نقشه دوم در دستگاه عمل می کند ، زمانی که سنسور SHT به هر دلیلی دچار ایراد یا اخلالی گردد سنسور پشتیبان به صورت کاملاً اتوماتیک وظیفه سنجش دما و رطوبت را به صورت فعلی بر عهده می گیرد.

سنسور سوم در واقع حسگری برای سنجش دمای محیط قرار گیری محصول می باشد ، یعنی اگر دستگاه را در یک اتاق قرار داده اید ، این سنسور به شما کمک میکند تا بتوانید میزان دمای اتاق را نیز اندازه گیری نموده و دمای داخل محصول را نسبت به دمای بیرون تنظیم نمایید.

سنسور چهارم که یکی از عوامل اصلی در افزایش راندمان دستگاه های جوجه کشی می باشد و عموماً در 99% دستگاه های جوجه کشی وجود ندارد سنسور CO2 می باشد ، این سنسور به صورت پیشفرض بر روی دستگاه تعبیه نشده است اما شما می توانید در زمان سفارش این سنسور را نیز سفارش دهید تا بر روی دستگاه تعبیه نمایند (ملزم هزینه می باشد)

 
 
دستگاه جوجه کشی 336 تایی اتوماتیک - دستگاه جوجه کشی اندیشه سبز
 
 

شانه های همه کاره

شانه های کره ای یا همان شانه های همه کاره امکان جوجه کشی از هر پرنده ای را برای شما عزیزان به ارمغان می آورد ، یعنی تخم نطفه دار هر پرنده به غیر از شترمرغ در این شانه ها جای می گیرد و فقط کافی است تا شما شانه را مطابق با اندازه تخم های نطفه دار تنظیم نمایید.

تنظیم اندازه تخم ها بر اساس جدا کننده هایی می باشد که در شانه تعبیه شده است.

این شانه ها برای اولین بار توسط کارخانه ارکام در کره مورد استفاده قرار گرفته است به همین منظور به این شانه های شانه های کره ای نیز گفته می شود. شانه های همه کاره در واقع شما را از خرید هر نوع شانه دیگری بی نیاز می گرداند.

همانطور که میدانید بر روی دستگاه های جوجه کشی دیگر فقط یک نوع شانه ارائه می گردد که مخصوص تخم نطفه دار یک نوع پرنده می باشد و شما فقط می توانید از آن پرنده جوجه کشی نمایید اما در شانه های همه کاره فقط با یک تغییر ساده از هر نوع تخم نطفه داری که بخواهید می توانید به راحتی جوجه کشی نمایید.

نکته جالب توجه در مورد شانه های همه کاره این است که در این شانه ها می توانید به صورت همزمان از چند پرنده نیز جوجه کشی نمایید ، یعنی در یک قسمت از شانه تخم های نطفه دار مرغ ، در یک قسمت شانه تخم های نطفه دار بلدرچین و… بچینید و از همه آنها به صورت یکجا جوجه کشی نمایید.

اندیشه سبز در نسخه قدیمی تر شانه های همه کاره متاسفانه با مشکل کاهش ظرفیت دستگاه مواجه بود ، یعنی هر شانه همه کاره به جای 42 عدد کامل گاهاً 39 عدد را شامل جای می گرفت ، اما در شانه های همه کاره جدید حداقل 42 و حداکثر 49 عدد تخم نطفه دار جای میگیرد و این یعنی ظرفیت یک دستگاه جوجه کشی 126 تایی احتمالاً تا 160 الی 170 عدد نیز افزایش یابد.

 
 
و هچر دستگاه جوجه کشی 336 تایی اتوماتیک - دستگاه جوجه کشی اندیشه سبز
 
 

ستر و هچر همزمان

ستر و هچر قبلاً هر یک در دستگاه های جداگانه اجرا می شد و بدین صورت بود که ابتدا تخم های نطفه دار را در دستگاه های جوجه کشی ستری قرار می دادند تا دوران ستر تخم های نطفه دار به پایان برسد و بعد از 18 روز که ستر به پایان رسیده بود تخم های نطفه دار را درون دستگاه های هچری قرار می دادند و بدین صورت بود که یک تخم تبدیل به جوجه می شد.

اما امروزه امکان ستر و هچر هر دو در یک دستگاه جوجه کشی امکان پذیر است و شما می توانید به صورت همزمان هم برای ستر و هم برای هچر استفاده نمایید. دستگاه های جوجه کشی پیشرفته ای همانند ارکام ، برین سآ ، ویکتوریا و… این امکان را دارند و امروز دستگاه های جوجه کشی اندیشه سبز نیز تستر و هچر همزمان تولید می گردند.

نکته ای که بایستی حتماً به آن توجه داشته باشید این است که میزان ستر و هچر در یک دستگاه جمع بندی می شود و ظرفیت کل دستگاه نوشته می شود همانند تمامی دستگاه های ستر و هچر همزمان جهان ، یعنی اگر شما یک دستگاه جوجه کشی 168 تایی یا قابلیت ستر هچر همزمان خریداری کرده اید بایستی بدانید که فقط 126 عدد ستر 42 عدد هچر می باشد.

 

رطوبت ساز های اتمایز

یکی از قسمت های تاثیر گذار در جوجه کشی بدون شک رطوبت ساز هر محصولی می باشد که وظیفه تامین رطوبت را بر عهده دارد ، چیزی که مشخص است این است که اگر رطوبت بیشتر یا کمتر از حد مجاز باشد منجر به تلف شدن یا نهایتاً فلج شدن جوجه خواهد شد.

قبلاً از رطوبت سازهای التراسونیک استفاده می شد که چندان کیفیتی در رطوبت دهی نداشتند ، تنها کاری که بسیار عالی انجام می شد در این رطوبت ساز ها تنظیم میزان رطوبت بود ، اما این همه چیز نیست ، متاسفانه رطوبت ساز های التراسونیک همراه با رطوبت اندکی آهک را نیز وارد دستگاه می نمودند که موجب سفت شدن پوسته تخم نطفه دار و همچنین آهک بستن فن ها و سنسور می شد.

برای رفع این مشکلات اندیشه سبز به جهت رطوبت رسانی در دستگاه های جوجه کشی سری جدید خود از رطوبت ساز اتمایز استفاده کرده است که هیچ گونه آهکی را وارد دستگاه نمی نماید.

رطوبت ساز های اندیشه سبز در واقع بهترین نوع رطوبت رسانی را برای تخم های نطفه دار به ارمغان خواهد آورد.

لازم به ذکر است دستگاه های جوجه کشی خارجی همانند ارکام نیز از این نوع رطوبت رسانی استفاده کرده اند.

 
 
PVC دستگاه جوجه کشی 336 تایی اتوماتیک - دستگاه جوجه کشی اندیشه سبز
 
 

بدنه محصول

بدنه دستگاه از نوع PVC فشرده و یکپارچه تولید شده است. این نوع از PVC بسیار مستحکم تر از انواع دیگر بوده و در عین حال بسیار سبک تر نیز می باشد.

شما می توانید با بهره گیری از این بدنه به راحتی دستگاه را بعد از هر دوره جوجه کشی مورد شستشو قرار دهید و این خود یکی از مهمترین مواردی است که اکثر دستگاه های جوجه کشی این مورد را رعایت نکرده اند. اگر درون دستگاه جوجه کشی بهداشتی نباشد و بعد از هر دوره پاکسازی نگردد منبع انواع باکتری ها و میکرب ها خواهد بود که موجب کاهش راندمان تبدیل تخم نطفه دار به جوجه خواهد شد.  همچنین بدنه بسیار مستحکم بوده و خود نوعی عایق محسوب می گردد.

 
 
Standard1 - دستگاه جوجه کشی اندیشه سبز
 
 

استاندارد های رعایت شده

استاندارد های رعایت شده در دستگاه های جوجه کشی اندیشه عبارتند از استاندارد ISO 9001 ، استاندارد CE اروپا ، استاندارد کنترل کیفی چند مرحله ای و ده ها مورد دیگر که موجب افزایش کیفیت محصول می گردد. رعایت تمامی این استاندارد ها برای افزایش راندمان محصول خروجی می باشد  ، در این حالت تولید کننده با خیالی راحت میتواند بگوید محصول تولیدی کیفیت لازمه را دارد و خریدار نیز میتواند با خیالی راحت محصول را خریداری نماید.

ده ها مورد دیگر وجود دارد که در مورد این دستگاه ها میتوان گفت از جمله:

        
  • گارانتی 1 ساله
  •     
  • خدمات پس از فروش 10 ساله
  •     
  • موتور جوجه کشی اختصاصی
  •     
  • فن های با کیفیت دمنده (صادراتی)
  •     
  • برد فوق پیشرفته JDR950
  •     
  • امکان کارکرد با باتری ماشین
  •     
  • ذخیره اطلاعات تا 60 روز
  •     
  • وانتیلاتور برای تنظیم میزان اکسیژن
  •     
  • بهره گیری از هوش مصنوعی برای کنترل دستگاه
  •     
  • شاسی های آلومینیومی
  •     
  • کرنرهای خارجی و داخلی برای افزایش استحکام محصول
  •     
  • دارای چرخ هایی برای حمل و نقل آسان و تک نفره
  •     
  • عایق بندی 99% مطابق با استانداردهای روز جهان
  •     
  • بهره گیری از چفت درب قفل شو
  •     
  • نورگیر پلی کربنات 6 میل
  •     
  • برش بدنه و شاسی ها با لیزر و CNC
  •     
  • راندمان جوجه کشی بالای 90 درصد در تمامی پرنده ها
  •     
  • و…

مزیت هایی که میتوان برای این دستگاه جوجه کشی شمرد بسیار زیاد است اما شاید بتوانیم اینطور بگوییم که این دستگاه واقعاً بهترین دستگاه جوجه کشی ساخت ایران می باشد…

وب سایت اندیشه سبز در واقع سایت رسمی این کارخانه می باشد که شما برای مراجعه به آن و مشاهده تمامی دستگاه های جوجه کشی و البته توضیحات مربوط به هر یک می توانید به راحتی به سایت اندیشه سبز مراجعه فرمایید.

 

دستگاه های جوجه کشی اندیشه سبز عبارتند از :

        
  1. دستگاه جوجه کشی 48 تایی
  2.     
  3. دستگاه جوجه کشی 96 تایی
  4.     
  5. دستگاه جوجه کشی 12 تایی آماتور
  6.     
  7. دستگاه جوجه کشی 12 تایی حرفه ای
  8.     
  9. دستگاه جوجه کشی 40 تایی
  10.     
  11. دستگاه جوجه کشی 80 تایی
  12.     
  13. دستگاه جوجه کشی 126 تایی
  14.     
  15. دستگاه جوجه کشی 168 تایی
  16.     
  17. دستگاه جوجه کشی 252 تایی
  18.     
  19. دستگاه جوجه کشی 336 تایی
  20.     
  21. دستگاه جوجه کشی 504 تایی
  22.     
  23. دستگاه جوجه کشی 672 تایی
  24.     
  25. دستگاه جوجه کشی 1008 تایی
  26.     
  27. دستگاه جوجه کشی 2016 تایی

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه های جوجه کشی اندیشه سبز می توانید به آدرس اینترنتی زیر مراجعه فرمایید:

https://www.andisheh-sabz.com

 

منبع : دستگاه جوجه کشی اندیشه سبز




ارسال شده در: رپورتاژ ،

دلایل صریح بر خلافت مولای متقیان على (ع)

ارسال شده توسط رسول گ.م | در دوشنبه 5 فروردین 1398 | نظرات ( )

ادلـه اى كـه بـا صـرف نـظـر از حـدیـث غـدیـر, خود به طور مستقل و به طور صریح بر خلافت و رهبرى امیرالمؤمنین على بن ابى طالب (ع ) دلالت دارند, به اندازه اى است كه ذكر تمام آنها نیاز به فرصتى فراخ وتالیفى پربرگ و بار دارد اینك جز ذكر چند مورد, فرصت و مجال نیست .

پیشتر یادآور مى شود كه هر چند جامعه اسلامى پس از پیامبر مكرم اسلام (ص ) در تعیین رهبر خود بـه اشـتـبـاه رفـت و خـلـیـفه برحق پیامبر اكرم (ص ) را مدت بیست و پنج سال از دخالت در امور مـسـلـمـیـن بـازداشـت , ولى چیزى از ارزش ذاتى آن حضرت نكاست , بلكه تنها خود را از رهبرى مـعـصـوم , محروم كردچرا كه ارزشها و فضایل آن حضرت وابسته به منصب ظاهرى خلافت نبود, بـلكه ارزش منصب خلافت به تصدى آن حضرت بستگى داشت , یعنى هر گاه غیر او در این منصب نشست , این منصب تنزل یافت و تنها زمانى به ارزش واقعى خود رسید كه على (ع ) بر آن تكیه زد.
نوشته اند:.
وقـتـى امـیـرالـمـؤمـنـین على (ع ) وارد كوفه شد, مردى پیش آمد و عرض كرد: به خدا قسم اى امیرالمؤمنین !خلافت از تو زینت یافت , نه تو از خلافت وجود تو این منصب را بالا برد, نه اینكه تو با آن برترى یافته باشى خلافت به تو محتاج بود نه تو به خلافت (1)
عبداللّه فرزند امام احمدبن حنبل مى گوید: روزى پیش پدرم نشسته بودم گروهى از اهل كوفه واردشدند و درباره خلافت خلفا صحبت كردند, ولى درباره خلافت حضرت على كلام طولانى شد پـدرم سربلند كرد و گفت : چقدر درباره على و خلافت بحث مى كنید! خلافت على را زینت نداد, بلكه على خلافت را زینت داد (2)

1ـ حدیث یوم الدار

خـلافـت پـیـامبر مكرم اسلام (ص ) و رهبرى جامعه اسلامى مسئله اى نبود كه پیامبر اكرم (ص ) تا آخـریـن روزهـاى عـمـر شریف خود آن را مسكوت گذاشته تكلیف جامعه اسلامى را نسبت به آن روشن نكندپیامبر اكرم از همان روزى كه مامور شد رسالت خود را علنى كند, موظف شد جانشین خود را نیزمعرفى كند.
هـنـگـامى كه آیه شریفه و انذر عشیرتك الاقربین (3) در سال سوم بعثت نازل شد, آن حضرت عـلى (ع )را خواند و فرمود: خدایم دستور داده است خویشان نزدیك خود را به اسلام دعوت كنم غـذایـى تـهیه كن و قدحى از شیر فراهم آور, و فرزندان عبدالمطلب را دعوت كن , تا من ماموریت خـویـش را بـه انجام رسانم حضرت على (ع ) مى فرماید: من تمام بنى عبدالمطلب را كه حدود چـهـل نـفـر بـودنـد دعـوت كردم و غذایى را كه فراهم كرده بودم پیش آوردم غذا خوردند و شیر نـوشـیـدنـد, ولى غذا و شیر به همان حال خود باقى ماند هنگامى كه پیامبر(ص ) مى خواست با آنها صـحـبـت كند, ابولهب گفت : محمد شما راسحر كرده است و مجلس از هم پاشید فرداى آن روز حـضـرت بـه مـن دستور داد دوباره آنها را دعوت كنم و غذا و شیرى تهیه نمایم هنگامى كه جمع شدند و غذا خوردند, حضرت لب به سخن گشوده فرمود:اى فرزندان عبدالمطلب به خدا قسم در عـرب جـوانـى را نمى شناسم كه براى قوم خود بهتر از آنچه من براى شما آورده ام آورده باشد: من براى شما خیر دنیا و آخرت را آورده ام و خدایم به من فرموده است شما را به آن بخوانم كدامیك از شما مرا در این كار یارى مى كند من (على ) كه در آن ایام از همه جوانتربودم گفتم : اى پیامبر خدا مـن تـو را یارى مى كنم حضرت گردن مرا گرفت و فرمود: این برادر, وصى وخلیفه من در میان شما مى باشد, از او بشنوید و او را اطاعت كنید در این هنگام اهل مجلس همه برخاستند و در حالى كه مى خندیدند به ابوطالب گفتند: به تو دستور مى دهد كه از على اطاعت كنى (4)
طبق روایتى پیامبر اكرم (ص ) سه بار پیشنهاد خود را تكرار كرد و هیچ كس جز على (ع ) او رااجابت نكرد (5)

2ـ حدیث منزلت

دلـیـل دیـگـرى كـه بـر خـلافت حضرت على (ع ) دلالت دارد, حدیث منزلت است حدیث منزلت ازمـشـهـورتـریـن احـادیـثـى است كه از پیامبر اكرم (ص ) صادر شده و بسیارى از اصحاب رسول خـدا(ص) آن راروایت كرده اند ابن عساكر در تاریخ دمشق (6) این حدیث را از 23 نفر از صحابه بـه طرق و اسنادمختلف روایت كرده است به طورى كه از قراین استفاده مى شود, این كلام شریف چندین بار ازرسول خدا(ص ) صادر شده است , ولى مشهورترین مورد آن در غزوه تبوك است .
در غـزوه تـبـوك پـیـامبر اكرم (ص ) خود فرماندهى سپاه را به عهده گرفته از مدینه خارج شد و عـلـى (ع ) رابه جانشینى خود در مدینه گمارد این تنها جنگى است كه على (ع ) پیامبر را همراهى نكرده است , به همین جهت براى آن حضرت مشكل بود كه در مدینه بماند و پیامبر خدا(ص ) راهى مـیـدان نـبـرد شـودهنگام حركت سپاه , خدمت پیامبر اكرم (ص ) رسیده عرض كرد: مرا با زنان و كودكان در مدینه مى گذارید؟
حضرت در جواب فرمود:.
اما ترضى ان تكون منى بمنزلة هارون من موسى الا انه لا نبى بعدى (7)
آیـا نـمـى خـواهـى كـه نـسـبت به من همانند هارون نسبت به موسى باشى ؟
با این فرق كه بعد از من پیامبرى نمى آید.
از قـرآن كـریـم چـنـیـن بـرمـى آیـد كه جناب هارون نسبت به حضرت موسى , پنج سمت داشته است :برادر, شریك نبوت , وزیر و یاور, پشتیبان (8) خلیفه و جانشین (9)
بـنـابراین حضرت على (ع ) نیز همین پنج نسبت را با پیامبر اكرم (ص ) دارد برادر اوست , چون او را بـه بـرادرى بـرگزید و فرمود: در دنیا و آخرت تو برادر منى (10) در ابلاغ پیام الهى شریك اوسـت , چـون فـرمود: جز من و على كسى از جانب من پیامى نمى رساند (11) وزیر اوست , چـون خـود فـرمود: على وزیر من است (12)  پشتیبان اوست , چون خداوند او را با على (ع ) یارى كرد (13) و خلیفه اوست , چون خود او را به خلافت برگزید (14)

3ـ حدیث وصایت و وراثت

پیامبر اكرم فرمود:.
لكل نبى وصى و وارث و ان علیا وصیى و وارثى (15)
هر پیامبرى وصى و وارثى دارد و على وصى و وارث من است .
و فرمود:.
انا نبى هذه الامة و على وصیى فى عترتى و اهل بیتى و امتى من بعدى (16)
من پیامبر این امتم و على بعد از من در میان خانواده و امتم وصى من است .
و فرمود:.
على اخى و وزیرى و وارثى و وصیى و خلیفتى فى امتى (17)
على برادر, وزیر, وارث , وصى و خلیفه من در میان امت من است .
در ایـن روایـات دو عـنـوان وصى و وارث مورد تاكید قرار گرفته است هر یك از این دو عنوان به تنهایى برخلافت امیرالمومنین على (ع ) دلالت دارند.

پی نوشتها:

1- تاریخ دمشق , ج 3, ص 145, و ینابیع الموده 344
2- تاریخ دمشق , ج 3, ص 146, حدیث 1163, و تاریخ بغداد, ج 1, ص 135
3- سوره شعرا, آیه 214
4- كنزالعمال , ج 13, ص 131, حدیث 36419 و ص 149, حدیث 36465, و تاریخ طبرى , ج 2, ص 62
5- فرائدالسحطین , ج 1, ص 85, باب 16, حدیث 65
6- همان , ج 1, ص 306 تا ص 394 حدیث 336 تا 456
7- مـسـنـد امـام احـمـد بـن حـنـبـل , ج 1, ص 177 و الـصـواعق المحرقه , ص 187, حدیث 1 و فـرائدالـسـحطین , ج 1, ص 122, باب 21, حدیث 85تا 89 و كنزالعمال , ج 13, ص 158, حدیث 9 و 36488 و تـاریـخ دمشق , ج 1, ص 177, حدیث 150 و مناقب ابن مغازلى , ص 27 تا 37,حدیث 40 تا 55
8- سوره طه , آیه 29 تا 32: واجعل لى وزیرا من اهلى هارون اخى اشددبه ازرى و اشركه فى امرى , از خـانواده ام وزیرى براى من قرار ده ,برادرم هارون را, پشتم را با او محكم كن و در كارم شریكش كن
9- سـوره اعـراف , آیـه 142: و قـال موسى لاخیه هارون اخلف فى قومى و اصلح و لا تتبع سبیل المفسدین , موسى به برادرش گفت : درمیان قومم تو جانشین من باش و اصلاح كن و از اهل فساد پیروى نكن
10- كنزالعمال , ج 13, ص 114, حدیث 36370 و 105 حدیث 36345
11- الصواعق المحرقه ص 188, حدیث 6 و سنن ابن ماجه , ج 1, ص 44, باب 11, حدیث 119.
12- فـرائدالـسـحطین , ج 1, ص 311, باب 57, حدیث 249 و ص 315 باب 58 حدیث 250 و تاریخ دمشق , ج 1, ص 130, حدیث 155 و157 و 158
13- تاریخ بغداد, ج 11, ص 173 و فرائدالسحطین , ج 1, ص 235, باب 46, حدیث 183 تا 185
14- كنزالعمال , ج 13, ص 131, حدیث 36419 و تاریخ طبرى , ج 2, ص 62
15- تاریخ دمشق , ج 3, ص 5, حدیث 1030 و 1031 و مناقب ابن مغازلى , ص 200, حدیث 238
16- فرائدالسحطین , ج 1, ص 272, باب 52, حدیث 211
17- فرائدالسحطین , ج 1, ص 315, باب 58, حدیث 25

منبع: كتاب غدیر از دیدگاه  اهل سنت




ارسال شده در: پاسخ به شبهات غدیر ،

علی (ع) و بیت المال

ارسال شده توسط رسول گ.م | در دوشنبه 5 فروردین 1398 | نظرات ( )

كلید بیت ‏المال مسلمین در اختیار پیامبر و امام و در زمان غیبت امام باید در اختیار مراجع تقلید و رهبران دادگر و شایسته‏اى باشد، بطورى كه حتى به مقدار یك درهم نیز حیف و میل نگردد، و حتى خود رهبران اسلامى و یا قضات آنها، یا اینكه از حقوق بیت‏ المال استفاده نمى‏كرده و از دسترنج خود امرار معاش مى‏نموده‏اند، و یا اینكه در صورت استفاده، جز به مقدار مورد نیاز خود از آن بر نمى‏داشته‏اند.

مثلا پس از پایان جنگ حنین به نفع مسلمین، غنایم جنگى بسیارى بدست سپاه اسلام افتاد، و پیامبر بزرگ اسلام(ص) چند موى شتر را بدست گرفته و فرمودند: من حتى این مقدار هم از مال شما نخواهم برداشت و این غنایم به عموم مسلمین تعلق دارد.

و در روایت دیگرى از پیامبر بزرگ چنین وارد شده: اگر اموال شما مثل كوههاى (تهامه) در اختیار باشد، آن را در میان شما عادلانه تقسیم مى‏كنم و شما مرا دروغگو، ترسان، و بخیل نمى‏یابید.

پیامبر اسلام تمام اموال بیت‏المال را در میان مسلمین قسمت كرد، تا جائى كه به هنگام رحلت نزد مردى یهودى چیزى را برسم رهن و گرو گذاشته بود، تا مقدارى غذا براى مصرف خود و خانواده‏اش تهیه كند.

و امیر مؤمنان امام على(ع) نیز به پیروى از پیامبر اسلام اموال بیت‏المال را در میان مردم تقسیم مى‏كرد، حتى دارائى خود را نیز در راه خدا انفاق كرد، تا جائى كه به هنگام شهادت در حدود هفتصد هزار درهم بدهكار بود، با وجودى كه پولهاى زیادى در بیت‏المال به اختیار آن حضرت بود و امام تمام آنها را تقسیم مى‏نمود، و اگر گاهى براى خود چیزى بر مى‏داشت، تنها به قدر سهمیه سایر مسلمین به خود حق مى‏داد.

وبلاگ امیرالمومنین - Www.Alimola.Mihanblog.Com

حضرت پیامبر (ص) و امیر مؤمنان (ع) همیشه مردم را از سوء استفاده در امور مالى و بویژه اموال مربوط به بیت‏المال مسلمین برحذر مى‏داشتند، و احترام حقوق مردم را گوشزد مى‏نمودند.

در روایتى آمده: به هنگام توزیع غنائم خیبر توسط پیامبر اسلام (ص) قطعه پارچه‏اى ناپدید شد، بعضى از منافقین حضرت را متهم ساختند كه آن پارچه را برداشته، اما بعد معلوم شد كه یكى از اصحاب آن را به سرقت برده، مدتى از این موضوع گذشت، روزى گذر پیامبر اكرم (ص) با عده‏اى از اصحابشان به قبرستان بقیع افتاد، و شخصى كه پارچه را به سرقت برده بود، قبلا از دار دنیا رفته و در آن قبرستان دفن شده بود، یكى از اصحاب پیامبر بر سر قبر او كه رسید گفت: (خوشا به حال تو كه در بهشت هستى).

پیامبر اسلام (ص) روى به اصحاب نموده و فرمود: نه، او در بهشت نیست زیرا پارچه‏اى را كه در خیبر سرقت كرده بود، در قبر او تبدیل به شعله‏اى آتش شده است.

و در كتاب (غوالى) از پیامبر اسلام(ص) نقل مى‏كند كه فرمود: كسى كه مال مسلمانى را به زور بستاند، خداوند بهشت را بر او حرام و دوزخ را بر او واجب مى‏كند، سئوال شد: یا رسول الله حتى اگر آن مال چیز اندكى باشد؟! فرمود: حتى اگر یك مسواك باشد.

و در داستان معروفى نقل مى‏كنند: حضرت على(ع) با یك مرد غیر مسلمان در باره یك زره از بیت‏المال نزاعشان شد، امام به همراه آن مرد نزد قاضى تشریف بردند، آنچه جلب توجه مى‏كند این است كه تا چه اندازه حفظ اموال بیت‏المال داراى اهمیت است، كه شخص رئیس دولت براى یك زره بیت‏المال حاضر شود حتى نزد قاضى برود تا حقى از بیت‏المال ضایع نگردد.

منبع: كتاب علی (ع) خورشید بشر




ارسال شده در: سیره علی ،

گالری تصاویر

معرفی کتاب

بحث غدیر خم از نظر قرآن شریف

عبدالكریم نیرى (بروجردى ).
چاپ اول : چاپ حكمت , قم , حدود سال 1353ش .
چاپ دوم : انتشارات نور فاطمه (س ), تهران , سال 1402ق , سال 1361ش .
كتاب پس از مقدمه ابتدا خلاصه اى از واقعهء غدیر خم و سپس بحث غدیر از نظر قرآن است كه سه آیه را مطرح مى نماید ...

خدمات چند رسانه ای علوی

دانلود نقشه غدیر

این نقشه که به صورت فلش تهیه شده است و در آن اطلاعات جالب و زیبایی از جمله: راه حج پیامبر ...

دانلود خطبه غدیر برای موبایل

نرم افزار خطابه غدیر بر روی تلفن همراه، با زبان برنامه نویسی جاوا طراحی و اجرا شده، تا دامنه ...

تم امام علی (ع) برای گوشی های سونی اریکسون

دریافت تم امام علی (ع) با موضوعیت غدیر خم برای گوشی های سونی ...

دانلود کلیپ پیمان با غدیر

دریافت کلیپ پیمان با غدیر با فرمت wmv برای عاشقان آن حضرت ...

کلیپ صلوات بر امیرالمومنین علیه السلام ویژه عید غدیر

دریافت کلیپ صلوات بر امیرالمومنین علیه السلام ویژه عید غدیر ...

کلام امیر

تبلیغات

 

مانده تا غدیر

 

جستجو در مطالب

 

نظرسنجی

 

آمار

 

درباره وبلاگ

 

موضوعات مطالب

 

خبرنامه